آمار بازدید
  • کل بازدید : 1428175
  • بازدید امروز : 162
  • بازدید دیروز : 230
  • بازدید این ماه : 6473
  • آخرین بازدید : سه شنبه 29 اسفند 1402 (10:16)
APPI Pilot این خلبان قادر به پرواز به صورت مستقل است.
پیشنهاد می گردد اگر در سایت آموزشی سرپرست و ناظری نباشد، این فرد جایگزین شود. برای ورود به این دوره داشتن گواهینامه Adventure Pilot یا معادل آن الزامیست.
علوم تئوری تاریخ مربی (نام و امضاء)
آب و هوا: آب و هوای جهانی، سیستم های کم فشار و پر فشار، توده ها، ایزوبارها، جبهه ها: سرد و گرم، فرازیدن
ابزارهای اینترنتی برای پیشبینی منطقه ای و جهانی آب و هوا و محدودیت های آنها / شرایط خطرناک برای پرواز
   
مکانیک پرواز: مکانیک بیگ ایرز و اسپید بار، اسپیرال دایو و خطر (لاک شدن در اسپیرال) و فرآیند ریکاوری
تاثیر تدرج باد بر زاویه حمله
   
قوانین هوایی: قوانین ایراسپیس و ملزومات به عنوان خلبان    
خلبانی: استفاده از ریج و ترمال. پلار سرعت: سرعت مورد استفاده (موقعیت دستها و اسپیدبار) برای بهترین نرخ سرش نسبت به زمین در وضعیت رو به باد و پشت به باد، و در لیفت و سینک
جلوگیری از جمع شدگی، واماندگی و اسپین و روشهای ریکاوری. دانستن لندینگ اضطراری (درختان، آب، خطوط برق، جاده) و فرآیند سانحه
   
تجهیزات: اطلاع از چگونگی ارزیابی آسیب وارد شده به بال. عملیات رادیویی (خاموش شدن خودکار، قفل شدن، باز شدن قفل، تغییر فرکانس، ریست) و روند برقراری ارتباط (نام، مکان، ارتفاع،موضوع). چتر کمکی چک قبل پرواز، طریقه استفاده و نگهداری، نحوه فرود با چتر کمکی    
تجزیه و تحلیل: تصمیم گیری مناسب جهت پرواز کردن یا نکردن، تشخیص موقعیت های خطرناک در پرواز، زمان صحیح برای پرواز با توجه به قابلیت های خلبان و همچنین پیشبینی شرایط لندینگ    
وضعیت روحی: درک از سطح دستیافته به آن و آگاهی از خطرات این فعالیت، محدودیت های ذهنی و فیزیکی، انگیزه، قدرت ذهنی، خود ارزیابی، برنامه ریزی برای پیشرفت    
       
 
 
  APPI Pilot
تمرینات عملی تاریخ مربی
تحلیل وضعیت آب و هوا و تصمیم ایمن برای پرواز کردن یا نکردن    
طراحی برنامه پرواز خود    
ماهرانه چک کردن نکات 5 گانه قبل از پرواز B.E.S.A.F.E    
مهارت در یک تکنیک تیک آف (ریورز یا فوروارد)    
آشنایی با روش دیگر تیک آف    
تیک آف در باد کراس حداکثر 45 درجه    
کنترل دقیق دریفت، ارزیابی و درک نرخ سرش با استفاده از همترازی نقاط    
نگه داشتن متعادل بال در شرایط مختلف پرواز    
ملاحظه در فاصله پرواز با دیگران و زمین    
استفاده از اسپید بار برای ایمنی    
تکنیک های کاهش ارتفاع: بیگ ایرز و اسپید بار    
استفاده و مانور با رایرزهای آخر در صورت آسیب دیدگی ترمز ها    
آشنایی با پرواز ترمیک، کنترل زاویه بنک و جمع شدگی گوشه های بال    
آشنایی با ریج سورینگ، پرواز مستقیم همراه با تغییر سی جی، دور از زمین    
هماهنگی بدن و ترمزها برای انواع چرخش    
حفظ مسیر در جمع شدگی 25%    
مهارت در یک تکنیک الگوی فرود با استفاده از محدوده سرعت بال (اطلاع داشتن از دیگر الگوهای فرود)    
مدیریت الگوی فرود با دیگر خلبانان    
لندینگ دقیق در شرایط متغیر    
       
 
 
  APPI Pilot
تسک های تمرینات زمینی تاریخ مربی
«روی زمین مسطح و در باد با حداکثر سرعت 15 کیلومتر بر ساعت»         
دیواره کردن قارچ شکل بال با استفاده از رایزر A و رایزر آخر بال و همچنین آزاد کردن لبه فرار بال با استفاده از ترمز ها    
نگه داشتن بال (لبه فرار) در فاصله یک متری زمین برای 5 ثانیه (در باد سبک و هر رایزر A در یک دست، و در باد قوی هر دو رایزر A در یک دست و رایزر های آخر در دست دیگر)    
نگه داشتن بال بالای سر حداقل 30 ثانیه    
اجرای اسلالوم در چرخش های 45 درجه    
راه رفتن با سرعت های حداقل و حداکثر درحالی که بال بالای سر بماند.    
«روی شیب 5 تا 20 درجه و در باد با حداکثر سرعت 15 کیلومتر بر ساعت»
بالا رفتن از شیب به صورت ریورز با استفاده از رایزرهای A و انتهایی    
نگه داشتن بال بالای سر حداقل برای حداقل 5 ثانیه قبل از تیک آف    
گواهینامه پرواز ترمیک کوهستان تاریخ مربی
10 پرواز در شرایط ترمیک    
نقشه برداری و تحلیل باد    
لندینگ با الگوی فرود U    
گواهینامه پرواز ریج سورینگ تاریخ مربی
حداقل 10 پرواز    
تکنیک های تیک آف در باد زیاد    
اطلاع از نحوه عملکرد اپروچ های تاپ لندینگ با گزینه های فرار، لندینگ تنها در صورت آسان و ایمن بودن    
تصویر سازی الگوری فرود 8    
گواهینامه وینچ تاریخ مربی
5 پرواز با وینچ    
تکنیک ها جهت متصل شدن و آزاد کردن (ریلیز شدن)    
روند های ایمنی    
 
تایید آزمون تئوری با حداقل 80% پاسخ صحیح
تایید آزمون عملی با دو پرواز (و در صورت لزوم یک پرواز اضافی جوکر)
 
معیارهای آزمون عملی:
  • آنالیز دقیق آب و هوا از یک ساعت آینده
  • کنترل های پیش از پرواز، بدون اشتباه، بدون تردید
  • تیک آف در پنج فاز تحت کنترل و ایمن
  • مطابقت برنامه پروازی با شرایط، منطقه و دیگر فاکتورها
  • مانور موثر بیگ ایرز ( لبه های حمله آزاد باشند)
  • پیچ و کنترل در حدود مشخص، زمان بندی خوب برای کنترل و رها کردن
  • مدیریت خوب ارتفاع و تطبیق دادن تکنیک فرود با آن
  • فاینال پایدار، رو به باد، فرود در زمین از پیش تعیین شده، کمتر از 40 متر دورتر از نقطه هدف، روی پا با فلر خوب.
  • احترام و رعایت قوانین و نشان دادن رفتار صحیح.
 
برای تایید آزمون خلبان APPI، شما می بایست:
  • حداقل دوره 15 روزه را گذرانده باشید.
  • حداقل 30 پرواز با امضای مربی خود در دفترچه لاگ بوکتان داشته باشید.
  • کلیه ویژگیهای تئوری، عملی و گراند هندلینگ را کسب کرده باشید.
  • یکی از سه مدرک زیر را کسب کرده باشید (چرخش ترمال آلپاین، پرواز دیواره یا وینچ).
 
الزامات خلبان APPI
  • بایستی چتر کمکی همراه خود داشته باشند.
  • گزارش سانحه الزامیست.
  • بایستی لاگ بوک خود را به روز نگه دارند.