آمار بازدید
  • کل بازدید : 1439969
  • بازدید امروز : 205
  • بازدید دیروز : 169
  • بازدید این ماه : 8218
  • آخرین بازدید : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 (13:42)
Advanced Pilot خلبانانی با سطح مهارت و تجربه بالا. برای نام نویسی در دوره ها بایستی: گواهینامه حداقل یک سال سابقه پرواز دیواره و آلپاین داشته باشید و همچنین دارای گواهی های SIV و XC باشید، تعداد 200 پرواز حداقل 100 ساعت پروازی در 10 سایت پروازی متفاوت داشته باشید. تجهیزات مناسب (یا گزارش تست تجهیزات) را نیز همراه داشته باشید.
علوم تئوری تاریخ مربی (نام و امضاء)
آب و هوا: دانش کافی از هواشناسی کلی و هواشناسی بومی. ابزارهای تخصصی پیش بینی وضع هوا، نمودار Skew-Tephigram = Soundings    
مکانیک پرواز: حدود زاویه حمله در پرواز، تاثیر باد بر روی زاویه حمله، حرکات ناپایدار
اعمال ترمز و تغییر مرکز فشار/ وضعیت پایدار و ناپایدار /  اسپیرال پایدار و ناپایدار
   
خلبانی: مهارت در لانچ فوروارد و ریورس در وضعیت ها و توپوگرافی های مختلف و متنوع
پرواز فعال در شرایط ترمیک قوی (اجتناب از جمع شدگی)
توانایی خارج شدن از حالت های فول استال و اسپین
استفاده ایمن از فول برک (ترمز کامل) بال
استفاده از اسپید برای پرواز بهتر
مدیریت شیوه فرود با دیگر خلبانان
فرود دقیق در وضعیت های متغیر
   
قوانین هوایی: نگارش برنامه پروازی با کمک نقشه هوانوردی و عبور از مسیرهای هوایی مجاز    
تجهیزات: شناخت تجهیزات و وسایل. لاین ها: پلی اتیلن (Dyneema)، آرامید (کولار)، طول عمر پلی استر آروماتیک (Vectran)، ریسک ها خطر ها و نحوه نگهداری. تنظیمات لاین برک. توانایی ایراد یابی و اعمال تعمیرات جزعی پاراگلایدر
توانایی استفاده از ابزار پرواز و رادیو
   
تحلیل: مقایسه گزارش وضعیت هوا با شرایط واقعی، پیش بینی تغییرات روز و امکانات پرواز، نگارش برنامه پرواز و انتخاب مسیر
تجزیه و تحلیل پیوسته در طول پرواز، توانایی در تغییر برنامه پروازی در صورت لزوم
   
وضعیت ذهنی: ارزیابی دقیق ریسک ها و مدیریت آنها (اجتناب از فاکتورهای ریسک زیاد)، توجه به مارجین ها و حاشیه ها، دانستن اینکه چه زمانی نباید پرواز کرد.
ارزیابی پیوسته از خود و پیشرفت شخصی برنامه ریزی شده
   
 
 
  Advanced Pilot
تسک های تمرینات زمینی تاریخ مربی
«روی زمین مسطح و در باد با حداکثر سرعت 25 کیلومتر بر ساعت»
پاراگلایدر را در وضعیتی نگه دارید که نوک یکی از بالها به مدت حداقل 5 ثانیه با سطح زمین تماس داشته باشد.    
تغییر نوک بال سمت چپ و راست هر کدام 2 مرتبه    
روی زمین بنشینید در حالی که گلایدر بالای سر شما پرواز می کند، حداقل 10 ثانیه    
اسلالوم با چرخش های °90    
مانور 8 روی زمین    
لانچ از پشت به صورتی که لبه فرار به مدت 5 ثانیه یک متر بالای سطح زمین قرار بگیرد    
لبه فرار روی زمین باشد و خلبان بتواند گلایدر را ریورس کند.    
خارج کردن تاک نا متقارن 2 لاین روی زمین.    
«روی شیب 5 تا 20 درجه و در باد با حداکثر سرعت 25 کیلومتر بر ساعت»
توانایی لانچ از قارچ در حالتی که نوک بال خارج است (حالت امگا)    
لانچ کبرا    
تیک آف در باد صفر تا 30 کیلومتر بر ساعت بدون حمایت به صورت لانچ فوروارد و ریورس    
بالای نگه داشتن بال به مدت 15 ثانیه بدون تیک آف    

تایید آزمون تئوری با حداقل 80% پاسخ صحیح
تایید آزمون عملی با دو پرواز (و در صورت لزوم یک پرواز اضافی جوکر)

معیارهای آزمون عملی
  • آنالیز دقیق هوا و پیش بینی 2 ساعت آینده
  • کنترل های پیش از پرواز، بدون هیچگونه حرکت خطرناک، درست و دقیق
  • نشان دادن تکنیک های تیک آف فوروارد و ریورس، درست و دقیق
  • مطابقت برنامه پروازی با شرایط، منطقه و دیگر فاکتورها
  • یک چرخش °360 از راست، یک چرخش °360 از چپ در کمتر از 25 ثانیه با ورود و خروج از همان محور (زمانی که گلایدر پایدار شد زمان متوقف می شود)
  • دوچرخش °360 در یک جهت در کمتر از 20 ثانیه با ورود و خروج از همان محور
  • انجام دو مانور کاهش ارتفاع سریع
  • تکنیک فرود U، فرود ایمن روی پا، در دایره ای به قطر 30 متر برای هر دو پرواز
  • تکنیک فرود U، فرود ایمن روی پا، در دایره ای به قطر50 متر در یک شیب °30 (تاپ لند)، یا فرود با رایزرهای D در دایره ای به قطر 50 متر روی سطح صاف

برای تایید آزمون سطح پیشرفته APPI، شما بایستی:
  • کلیه الزامات تئوری، عملی، و زمینی (گراند هندلینگ) را دارا باشید.
  • گواهی پرواز ریج و آلپاین داشته باشید.
  • گواهی خلبانی شما حداقل یک سال اعتبار داشته باشد.
  • گواهی های سطح پیشرفته SIV و XC داشته باشید.
  • حداقل 200 پرواز به مدت 100 ساعت در 10 سایت پروازی متفاوت داشته باشید.
  • تجهیزات با کیفیت مناسب (در صورت وجود ارائه گزارش آزمایش) داشته باشید.
  • تایید آزمون تئوری APPI داشته باشید.
  • تایید آزمون عملی APPI داشته باشید.
توجه
در صورتی که یکی از آیتم های قبلی محقق نشوند به منزله مردود شدن خلبان در کل پرواز خواهد بود و باید یک پرواز جوکر پیشنهاد شود. در صورت وجود مشکل ایمنی جدی، کل آزمون خلبان مردود اعلام خواهد شد.