دوره مقدماتی - Open Sky Pilot
Open Sky Pilot | شناخت ورزش پاراگلایدینگ، و اولین تجربه پرواز ... پیشنهاد ما قبل از ثبت نام در هر دوره، انجام یک پرواز دو نفره جهت شناخت پرواز و دارا بودن سلامت کامل می باشد. ضمنا برای افراد زیر سن قانونی تاییدیه ولی یا سرپرست نیاز است. | ||
علوم تئوری | تاریخ | مربی (نام و امضاء) | |
آب و هوا: جریان هوا روی سطح زمین و موانع، پشت موانع، تدرج باد، ونتوری، ریج / انواع مختلف باد. انواع ابتدایی ابرها: استراتوس، کومولوس |
|||
مکانیک پرواز: یک گلایدر چگونه پرواز می کند، محدودیت ها، جمع شدگی، واماندگی / محورهای پاراگلایدر و حرکت حول آنها Pitch, Roll, Yaw | |||
قوانین هوایی: در نظر گرفتن و احترام به محیط و مقررات سایت / قوانین ابتدایی برای جلوگیری از برخورد | |||
خلبانی: فرآیند تیک آف، پرواز و لندینگ و نقص رادیویی / سرعت هوایی، سرعت زمینی و محدوده سرعت از تریم تا حداقل نرخ نزول، مسیر و دریفت باد، نگه داشتن دو نقطه در یک خط | |||
تجهیزات: لغات و اصطلاحات، تعمیر و نگهداری، محدوده وزن و برچسبهای اطلاعاتی | |||
تجزیه و تحلیل: موانع، مسیر و قدرت باد در تیک آف | |||
وضعیت روحی: کنترل احساسات، آگاهی از محدودیت های خلبان و ورزش، محترم شمردن جلسات توجیهی | |||
تسک های تمرینات زمینی | تاریخ | مربی | |
«روی زمین مسطح و در باد با حداکثر سرعت 15 کیلومتر بر ساعت» | |||
پیش از پُرباد کردن بال، رایزر A و رایزر آخر | |||
اجرای اسلالوم با چرخش های 30 درجه | |||
نگه داشتن پاراگلایدر در سرعت های حداقل و حداکثر | |||
«روی شیب 5 تا 20 درجه و در باد با حداکثر سرعت 15 کیلومتر بر ساعت» | |||
پُرباد کردن، آف رایزر و کنترل | |||
توقف پاراگلایدر با فرمان مربی | |||
تحمل و نگهداری فشار بند سینه (شکم) در طول تیک آف | |||
متعادل بودن بال و خلبان در طول افزایش سرعت | |||
Open Sky Pilot | ||||
تمرینات عملی | تاریخ | مربی | ||
بازرسی روزانه / چک کردن لوازم / بسته بندی | ||||
تحلیل آب و هوا: سرعت و جهت وزش باد، سیکل ترمال، جریان هوا و بازرسی سایت | ||||
آماده سازی تجهیزات: انتخاب محل تیک آف و خط توقف / پهن کردن بال در جهت باد و به شکل هلال، باز کردن لاین ها از یکدیگر / سوزن و دسته کمکی / کلاه ایمنی / پوشیدن هارنس / رادیو چک | ||||
چک کردن نکات 5 گانه قبل از پرواز B.E.S.A.F.E بستن (Buckles): بندهای پا، شکم، سینه، کلاه و کارابین ها تجهیزات (Equipment): کمکی، بال، لاین ها، ترمزها، اسپید سیستم، رادیو خط توقف (Stop line): متصور شدن محدودیت ها و تکنیک ها جریان هوا (Airflow): سرعت و جهت وزش باد، سیکل ها فضای هوایی آزاد و مسیر دویدن (Free airspace and runway) از پروازت لذت ببر (Enjoy your flight) |
||||
تیک آف در 5 فاز: پُرباد شدن بال: لحظه صحیح، انرژی منطبق با باد و زمین، نگاه به روبرو، شیرجه کنترل: لحظه صحیح، ترمزها، شیرجه، حفظ بال بالای سر تصمیم گیری: ایستادن یا رفتن هنگام رسیدن به خط توقف افزایش سرعت: شیرجه، موقعیت صحیح دست ها، مسیر حرکت، حفظ تعادل خلبان و بال تیک آف (بالکشی): کنترل مسیر، ترافیک چک، نشستن در صندلی و چک در پرواز |
||||
شبیه ساز هارنس: نشستن و بیرون آمدن از صندلی، تمرین چرخش | ||||
پروازهای کوتاه: پیروی از برنامه پرواز، تصحیح مسیر، پاسخ صحیح به دستورالعمل های رادیویی | ||||
در صورت امکان دو پرواز بلند (سولویی): پرواز مستقیم همراه با حفظ هدینگ و دریفت، حفظ دو نقطه در یک خط، تغییرات در مسیر حرکت با چرخش های 90 و 180 درجه: نگاه کن، سی جی بده، بچرخ | ||||
اپروچ نهایی: روبه باد، پایدار، سرعت، ایستاده در صندلی، پاها آویزان، نگاه به جلو، ترمزهای کارآمد | ||||
امضاء مربی | ||||
جهت تایید سطح: یک دوره 12 روزه شامل حداقل یک روز تمرین زمینی، تمام کلاسهای تئوری و عملی موفق پاس شود. |
پس از اخذ گواهینامه:
شما می توانید زیر نظر مربی واجد شرایط و توسط هدایت و راهنمایی رادیویی پرواز کنید.
|