دوره متوسط - APPI Pilot
APPI Pilot | این خلبان قادر به پرواز به صورت مستقل است. پیشنهاد می گردد اگر در سایت آموزشی سرپرست و ناظری نباشد، این فرد جایگزین شود. برای ورود به این دوره داشتن گواهینامه Adventure Pilot یا معادل آن الزامیست. |
||
علوم تئوری | تاریخ | مربی (نام و امضاء) | |
آب و هوا: آب و هوای جهانی، سیستم های کم فشار و پر فشار، توده ها، ایزوبارها، جبهه ها: سرد و گرم، فرازیدن ابزارهای اینترنتی برای پیشبینی منطقه ای و جهانی آب و هوا و محدودیت های آنها / شرایط خطرناک برای پرواز |
|||
مکانیک پرواز: مکانیک بیگ ایرز و اسپید بار، اسپیرال دایو و خطر (لاک شدن در اسپیرال) و فرآیند ریکاوری تاثیر تدرج باد بر زاویه حمله |
|||
قوانین هوایی: قوانین ایراسپیس و ملزومات به عنوان خلبان | |||
خلبانی: استفاده از ریج و ترمال. پلار سرعت: سرعت مورد استفاده (موقعیت دستها و اسپیدبار) برای بهترین نرخ سرش نسبت به زمین در وضعیت رو به باد و پشت به باد، و در لیفت و سینک جلوگیری از جمع شدگی، واماندگی و اسپین و روشهای ریکاوری. دانستن لندینگ اضطراری (درختان، آب، خطوط برق، جاده) و فرآیند سانحه |
|||
تجهیزات: اطلاع از چگونگی ارزیابی آسیب وارد شده به بال. عملیات رادیویی (خاموش شدن خودکار، قفل شدن، باز شدن قفل، تغییر فرکانس، ریست) و روند برقراری ارتباط (نام، مکان، ارتفاع،موضوع). چتر کمکی چک قبل پرواز، طریقه استفاده و نگهداری، نحوه فرود با چتر کمکی | |||
تجزیه و تحلیل: تصمیم گیری مناسب جهت پرواز کردن یا نکردن، تشخیص موقعیت های خطرناک در پرواز، زمان صحیح برای پرواز با توجه به قابلیت های خلبان و همچنین پیشبینی شرایط لندینگ | |||
وضعیت روحی: درک از سطح دستیافته به آن و آگاهی از خطرات این فعالیت، محدودیت های ذهنی و فیزیکی، انگیزه، قدرت ذهنی، خود ارزیابی، برنامه ریزی برای پیشرفت | |||
APPI Pilot | |||
تمرینات عملی | تاریخ | مربی | |
تحلیل وضعیت آب و هوا و تصمیم ایمن برای پرواز کردن یا نکردن | |||
طراحی برنامه پرواز خود | |||
ماهرانه چک کردن نکات 5 گانه قبل از پرواز B.E.S.A.F.E | |||
مهارت در یک تکنیک تیک آف (ریورز یا فوروارد) | |||
آشنایی با روش دیگر تیک آف | |||
تیک آف در باد کراس حداکثر 45 درجه | |||
کنترل دقیق دریفت، ارزیابی و درک نرخ سرش با استفاده از همترازی نقاط | |||
نگه داشتن متعادل بال در شرایط مختلف پرواز | |||
ملاحظه در فاصله پرواز با دیگران و زمین | |||
استفاده از اسپید بار برای ایمنی | |||
تکنیک های کاهش ارتفاع: بیگ ایرز و اسپید بار | |||
استفاده و مانور با رایرزهای آخر در صورت آسیب دیدگی ترمز ها | |||
آشنایی با پرواز ترمیک، کنترل زاویه بنک و جمع شدگی گوشه های بال | |||
آشنایی با ریج سورینگ، پرواز مستقیم همراه با تغییر سی جی، دور از زمین | |||
هماهنگی بدن و ترمزها برای انواع چرخش | |||
حفظ مسیر در جمع شدگی 25% | |||
مهارت در یک تکنیک الگوی فرود با استفاده از محدوده سرعت بال (اطلاع داشتن از دیگر الگوهای فرود) | |||
مدیریت الگوی فرود با دیگر خلبانان | |||
لندینگ دقیق در شرایط متغیر | |||
APPI Pilot | |||
تسک های تمرینات زمینی | تاریخ | مربی | |
«روی زمین مسطح و در باد با حداکثر سرعت 15 کیلومتر بر ساعت» | |||
دیواره کردن قارچ شکل بال با استفاده از رایزر A و رایزر آخر بال و همچنین آزاد کردن لبه فرار بال با استفاده از ترمز ها | |||
نگه داشتن بال (لبه فرار) در فاصله یک متری زمین برای 5 ثانیه (در باد سبک و هر رایزر A در یک دست، و در باد قوی هر دو رایزر A در یک دست و رایزر های آخر در دست دیگر) | |||
نگه داشتن بال بالای سر حداقل 30 ثانیه | |||
اجرای اسلالوم در چرخش های 45 درجه | |||
راه رفتن با سرعت های حداقل و حداکثر درحالی که بال بالای سر بماند. | |||
«روی شیب 5 تا 20 درجه و در باد با حداکثر سرعت 15 کیلومتر بر ساعت» | |||
بالا رفتن از شیب به صورت ریورز با استفاده از رایزرهای A و انتهایی | |||
نگه داشتن بال بالای سر حداقل برای حداقل 5 ثانیه قبل از تیک آف | |||
گواهینامه پرواز ترمیک کوهستان | تاریخ | مربی | |
10 پرواز در شرایط ترمیک | |||
نقشه برداری و تحلیل باد | |||
لندینگ با الگوی فرود U | |||
گواهینامه پرواز ریج سورینگ | تاریخ | مربی | |
حداقل 10 پرواز | |||
تکنیک های تیک آف در باد زیاد | |||
اطلاع از نحوه عملکرد اپروچ های تاپ لندینگ با گزینه های فرار، لندینگ تنها در صورت آسان و ایمن بودن | |||
تصویر سازی الگوری فرود 8 | |||
گواهینامه وینچ | تاریخ | مربی | |
5 پرواز با وینچ | |||
تکنیک ها جهت متصل شدن و آزاد کردن (ریلیز شدن) | |||
روند های ایمنی |
تایید آزمون تئوری با حداقل 80% پاسخ صحیح
تایید آزمون عملی با دو پرواز (و در صورت لزوم یک پرواز اضافی جوکر) معیارهای آزمون عملی:
برای تایید آزمون خلبان APPI، شما می بایست:
الزامات خلبان APPI
|